Radiomarathon: 5 tips tegen examenstress

Tijdens de marathonuitzending over Examenstress op DrechtstadFM worden tientallen tips gegeven om de eindexamens vlot door te komen met weinig stress. We delen wat tips met je:

1. Een positieve flow
Bij examens kun je al snel denken: Laat maar zitten, ik doe het niet. Zodra je dit denkt is het goed aan andere dingen te denken zoals: Ik heb me voorbereid dus het komt goed, of: Een voldoende is ook goed.


2. Rust is rein
Ga op tijd naar bed. De hele nacht doorleren heeft geen zin. Je lijf heeft immers rust nodig om te verwerken. Weinig slaapt zorgt voor stress. Als je uitrust zal de stress meevallen.

3. Zenuwachtig zijn mag
Als je zenuwachtig bent heeft het geen zin daarover te piekeren. Je mag zenuwachtig zijn. Neem voorafgaand aan het examen de tijd om naar je gevoel te luisteren. Schakel ze uit tijdens het examen. Loopt de spanning toch op? Focus op je examen, daarna is er weer tijd voor spanning.

4. Alcohol en koffie: not done!
Drink geen alcohol en zo weinig mogelijk cafeine houdende drank. Hoewel juist alcohol en koffie voor een ontspannen gevoel kunnen zorgen komt de klap van spanning net zo hard weer terug als de stoffen door het lichaam zijn verwerkt.

5. Luister naar de radio!
Luister nog tot 18:00 uur naar DrechtstadFM via 97.5FM of via www.rtvdordrecht.nl. Daar hoor je nog veel meer tips tegen examenstress.

Leuk artikel?
Deel met anderen:
© 2019 - RTV Dordrecht | HPU internet services | Powered by: CWM (Channel Web Manager)