Op het verkiezingsbord op de Spuiboulevard onthulden de lijsttrekkers een grote evenementenposter. De gemeente heeft besloten de verkiezingsborden nog wat langer te laten staan, zodat de Dordtse evenementen onder de aandacht gebracht kunnen worden. Dordrecht Marketing & Partners heeft hiervoor samen met evenementenorganisatoren een evenementenkalender voor de verkiezingsborden ontwikkeld.
Wethouder Maarten Burggraaf: "De afgelopen weken hebben mijn collega-lijsttrekkers en ik de aandacht van de Dordtenaren getrokken vanaf deze verkiezingsborden. Onze campagneposters maken nu plaats voor de aankondiging van mooie Dordtse evenementen. Zo willen wij ze een mooie start geven. Want Dordrecht is een echte evenementenstad. Door de coronacrisis konden veel evenementen de afgelopen twee jaar niet doorgaan. Het is een zware periode geweest voor organisatoren."
Financiële ondersteuning
De evenementenorganisatoren maken zich op voor een nieuw evenementenjaar, mede dankzij extra financiële ondersteuning die door de gemeenteraad beschikbaar is gesteld. Dat geld ondersteunt organisatoren in de extra kosten en onzekerheden die er als gevolg van corona zijn rondom bijvoorbeeld sponsoring, personeelstekort, beschikbare artiesten en voorstellingen. Het biedt hen een fundament om hun event weer op te kunnen bouwen.
Volgens Gerben Baaij, directeur van Dordrecht Marketing & Partners, zijn evenementen sociaal, maatschappelijk en economisch belangrijk voor de stad. “Het is fijn om te zien dat er in Dordrecht bij de politiek en bij anderen zoveel draagvlak voor is. De afgelopen twee jaar hebben we door extra inspanningen van de gemeente en vele andere betrokkenen gezamenlijk ondanks corona meer mogelijk kunnen maken dan veel andere steden. Ook nu is er extra steun. Dat is echt een groot compliment waard.”