gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Albert Schweitzer ziekenhuis neemt afscheid van mondkapjes en verwelkomt extra bezoek

4e997c2eaf59262a983229b153ea0db1

Het Albert Schweitzer ziekenhuis laat vanaf woensdag 16 maart een deel van de coronamaatregelen los. Om de veiligheid van zowel patiënten als personeel te waarborgen, neemt het ziekenhuis nog geen afscheid van alle maatregelen. Deze versoepelingen vallen samen met de verwachte versoepelingen in heel Nederland.

Emmely Kokshoorn |  | Aangepast op
Allereerst zal het dringende verzoek om een mondneusmasker binnen het ziekenhuis te dragen vanaf woensdag komen te vervallen. Daarnaast mogen opgenomen patiënten weer meer bezoekers ontvangen: maximaal twee bezoekers per patiënt op hetzelfde moment. Wisselen van bezoekers mag, maar moet buiten het ziekenhuis gebeuren.

De anderhalve meter en looproutes
Tijdens het bezoek moeten de anderhalve meter afstand en de looproutes echter nog steeds in acht worden gehouden. Mocht het afstand houden niet mogelijk zijn, dan is het dragen van een mondneusmasker wel weer verplicht.

In de situaties waarin het houden van anderhalve meter afstand tussen patiënt en zorgverlener niet lukt, zal de zorgverlener een mondneusmasker of faceshield dragen. De patiënt hoeft dit dus niet meer te doen, laat het ziekenhuis weten.

Van de schermen bij het entree van het ziekenhuis zal op korte termijn nog geen afscheid worden genomen. Het beantwoorden van de gezondheidsvragen bij binnenkomst van het ziekenhuis blijft namelijk verplicht. Op deze manier hoopt het ziekenhuis corona buiten de deur te houden.

Corona nog niet weg
Het Albert Schweitzer ziekenhuis vraag iedereen voorzichtig te blijven en benadrukt het feit dat corona nog niet weg is. Bezoekers wordt nog steeds gevraagd weg te blijven uit het ziekenhuis wanneer er sprake is van aan corona gerelateerde klachten.
0784bd05837ca3f46ecca6d9130f5b8b

Lees ook

parkies

Voorlopig einde aan gratis festival Parkies: 'Dat doet wel zeer'

Het gratis maandagavondfestival Parkies keert deze zomer niet terug in Dordrecht. De organisator bevestigt aan Omroep Brabant dat de financiële risico's van de zomerconcerten in het Wantijpark te groot geworden zijn door fors gestegen kosten en lagere subsidies van gemeenten. Ook de edities in Breda en Bergen op Zoom zijn geschrapt.

dag-van-de-bouw_tcm26-356290

Papendrechtsebrug opent bouwhekken voor open dag: 'Spannend!'

Altijd al een kijkje willen nemen bij het nieuwe bruggebouw van de Papendrechtsebrug? Deze zaterdag gaan de bouwhekken wagenwijd open voor het publiek. Dit is in het kader van de De Dag van de Bouw.

dordtinstoom

Stoomrondje en een fluitconcert: alles wat je moet weten over Dordt in Stoom

Schepen bewonderen, een ritje maken met een stoomtrein of je laten trakteren op een oorverdovend stoomfluitconcert. De 21ste editie van Dordt in Stoom staat voor de deur. Vanaf vrijdag tot en met zondag zijn er tal van festiviteiten in Dordrecht. We zetten ze voor je op een rij.

IMG_7275 (1)

Let op: dit station staat donderdagavond opnieuw vol met hulpdiensten

Hulpdiensten zijn donderdagavond opnieuw massaal op station Dordrecht te vinden. Niet vanwege een groots incident, maar vanwege een oefening. De Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid wil hiermee de samenwerking tussen de betrokken hulpdiensten verder verbeteren.

foto nanning en kunst 1

Zo zag je de Dordtse burgemeester nog nooit: 'Heel bijzonder'

Een portret maken van burgemeester Nanning Mol. Die unieke opdracht hadden vijf leden van het jubilerende Studio 76. De werken zijn onthuld in het Dordrechts museum in aanwezigheid van de burgemeester van Dordrecht zelf. En uiteindelijk nam hij er eentje mee naar huis.

vlietskadearkel

Twee beoogde azc-locaties vallen af: natuurgebied zorgt voor te veel stikstof

Er komt geen asielzoekerscentrum (azc) in Arkel. Het gemeentebestuur van Molenlanden had twee locaties in het dorp op het oog, maar die zijn afgevallen omdat het stikstofniveau daar te hoog is. Dit komt omdat het Natura 2000-gebied Lingegebied en Diefdijk Zuid in de buurt ligt.