Na acht jaar laat hij het Dordtse ziekenhuis achter zich. “Dit ziekenhuis, de mensen die er werken en de Drechtstedenregio zijn me zeer dierbaar geworden”, zegt Van der Meer. “Maar na acht jaar is het voor beide partijen gezond om weer eens ruimte te geven aan andere inzichten en om nieuwe uitdagingen aan te gaan.”
De coronapandemie blijft Van der Meer het meeste bij. “Nog steeds vervult het me met trots hoe dit ziekenhuis die ongekende crisis het hoofd wist te bieden en daar zelfs landelijk in uitblonk, terwijl we in een van de zwaarst getroffen regio’s zaten. De flexibiliteit, creativiteit en drive zijn hier enorm.”
Volgens de Raad van Toezicht laat Van der Meer het ziekenhuis “een financieel gezond en goed functionerend ziekenhuis achter, waarvoor wij hem niet genoeg kunnen bedanken”.