Bewoonster Mariëtte meldde naar eigen zeggen vorig jaar mei al bij Tablis dat er iets mis was met haar twee balkons. Een zwager die werkt bij een ingenieursbedrijf had haar gewezen op betonrot en gezegd dat de situatie levensgevaarlijk was. Ze belde meteen naar Tablis.
"Een paar dagen later zijn hier twee mannen geweest en die hebben foto's gemaakt", vertelt een boze Mariëtte. "Ze zeiden dat mijn twee balkons er inderdaad slecht uitzagen. En dan gaan ze nu pas actie ondernemen. Dat vind ik best wel nalatig van Tablis."
Mariëtte zegt dat Tablis had beloofd haar op de hoogte te houden van het verdere verloop, maar dat is volgens haar niet gebeurd: ze hoorde niets meer. Een nieuw telefoontje twee maanden later veranderde daar niets aan."Stel nu dat in tussentijd een balkon naar beneden was gekomen. Ze zijn ervoor gewaarschuwd. Misschien dachten ze dat het mee zou vallen. Misschien dachten ze de problemen dit jaar op te lossen tijdens de renovatie van de flats die in januari begon."
Ze mag weliswaar weer op haar balkon komen nu die met metalen palen is gestut om het gewicht op te vangen, maar ze vertrouwt het niet meer. Wat haar betreft vervangt Tablis de balkons door compleet nieuwe exemplaren.
Reactie Tablis: een woordvoerder van Tablis erkent dat er meldingen van bewoners waren en zegt dat deze zijn meegenomen in de voorbereidingen van het renovatieproject dat nu tot het stutten van de balkons heeft geleid.
Dit bericht is eerder verschenen bij onze mediapartner RTV Rijnmond, zij maakten ook de onderstaande videoreportage.