De elfde van de elfde, opening van het carnavalsseizoen, ging ook al niet door. Nu moet carnavalsvereniging D.K.S. de Merwekrabbers weer een feest annuleren. “Er zouden zo rond de 160 mensen komen. Dat hadden er nog meer kunnen wezen, want toen wij bekendmaakte dat het niet doorging kregen we reacties van mensen die nog graag wilden komen”, vertelt voorzitter Jan Eversdijk.
Het feest naar overdag verplaatsen was ‘geen optie’. “De businessclub van FC Dordrecht waar het feest zou plaatsvinden, was vóór acht uur al gereserveerd”, legt Eversdijk uit. “Het is jammer, maar we willen geen coronabrandhaard zijn. We gaan kijken of het over drie à vier weken weer kunnen organiseren, maar dat moeten we nog afwachten.”