De kanshebbers van dit jaar zijn (in willekeurige volgorde):
- Longafdeling C1
- Polikliniek geriatrie
- Polikliniek cardiologie
- Restaurant Zwijndrecht
- Pijnbehandelcentrum
De Cliëntenraad heeft een samenvatting gemaakt van alle inzendingen, waarin de positieve kanten van de afdelingen worden benoemd.
Longafdeling C1
Het personeel van longafdeling C1 staat bij patiënten bekend om de diepgaande kennis en persoonlijke benadering van patiënten. Ze tonen een oprechte betrokkenheid en zijn bereid om extra inspanningen te leveren, waarbij ze begrip tonen voor de persoonlijke situaties van de patiënten. Patiënten geven aan zich gehoord en begrepen te voelen.
Polikliniek geriatrie
Op de polikliniek geriatrie wordt het personeel geprezen om de vriendelijkheid en toewijding aan de patiënten. Medewerkers stellen de patiënt centraal, nemen uitgebreid de tijd om naar de klachten te luisteren en gaan serieus op zoek naar de onderliggende oorzaken.
Polikliniek cardiologie
Op de polikliniek cardiologie wordt het personeel omschreven als betrouwbaar, vriendelijk en efficiënt en werkend met humor. Patiënten ervaren dat er goed naar hen wordt geluisterd en dat er oprecht interesse wordt getoond. Zij voelen zich comfortabel tijdens onderzoeken en ze geven aan dat zij het gevoel hebben dat zij zelf regie hebben over hun behandeling.
Restaurant Zwijndrecht
Het personeel van het restaurant van de locatie Zwijndrecht staat bekend om gastvrijheid, servicegerichtheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en vrolijkheid. Medewerkers anticiperen op de wensen van de patiënten en zorgen ervoor dat ze niets tekortkomen. Ook aan kinderen wordt gedacht, zij mogen zelf hun ijsje maken. Naar de dokter gaan wordt op deze manier leuk gemaakt!
Pijnbehandelcentrum
Niets is te veel bij deze afdeling, ook niet bij drukte of in het weekend. Patiënten voelen zich op hun gemak, worden snel geholpen en ontvangen uitstekende begeleiding voor en na de behandeling. De afdeling straalt een prettige en ondersteunende sfeer uit.
De Award wordt op 4 april uitgereikt. De winnaar krijgt 5000 euro. Dat bedrag mag worden uitgegeven aan iets om de patiënttevredenheid nog verder te verhogen. Vorig jaar ging de award naar de PAAZ-afdeling, waar mensen met psychische problemen worden behandeld.