Dordrecht, Netherlands

Dit zijn de genomineerden voor de TopASz Award

De Cliëntenraad verrastte de genomineerden Foto: Albert Schweitzer ziekenhuis
De Cliëntenraad van het Albert Schweitzer ziekenhuis reikt ook dit jaar weer een prijs uit voor de meest gastvrije en patiëntvriendelijke zorgverlener, medewerker of afdeling. De winnaar van de TopASz Award wordt door het publiek bepaald: patiënten, bezoekers maar ook medewerkers kunnen iemand voordragen.
Marjolein Vos | 11 maart 2024 15:00 | Aangepast op 11 maart 2024 14:40
De kanshebbers van dit jaar zijn (in willekeurige volgorde):
- Longafdeling C1
- Polikliniek geriatrie
- Polikliniek cardiologie
- Restaurant Zwijndrecht
- Pijnbehandelcentrum

De Cliëntenraad heeft een samenvatting gemaakt van alle inzendingen, waarin de positieve kanten van de afdelingen worden benoemd.

Longafdeling C1
Het personeel van longafdeling C1 staat bij patiënten bekend om de diepgaande kennis en persoonlijke benadering van patiënten. Ze tonen een oprechte betrokkenheid en zijn bereid om extra inspanningen te leveren, waarbij ze begrip tonen voor de persoonlijke situaties van de patiënten. Patiënten geven aan zich gehoord en begrepen te voelen.

Polikliniek geriatrie
Op de polikliniek geriatrie wordt het personeel geprezen om de vriendelijkheid en toewijding aan de patiënten. Medewerkers stellen de patiënt centraal, nemen uitgebreid de tijd om naar de klachten te luisteren en gaan serieus op zoek naar de onderliggende oorzaken.

Polikliniek cardiologie
Op de polikliniek cardiologie wordt het personeel omschreven als betrouwbaar, vriendelijk en efficiënt en werkend met humor. Patiënten ervaren dat er goed naar hen wordt geluisterd en dat er oprecht interesse wordt getoond. Zij voelen zich comfortabel tijdens onderzoeken en ze geven aan dat zij het gevoel hebben dat zij zelf regie hebben over hun behandeling.

Restaurant Zwijndrecht
Het personeel van het restaurant van de locatie Zwijndrecht staat bekend om gastvrijheid, servicegerichtheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en vrolijkheid. Medewerkers anticiperen op de wensen van de patiënten en zorgen ervoor dat ze niets tekortkomen. Ook aan kinderen wordt gedacht, zij mogen zelf hun ijsje maken. Naar de dokter gaan wordt op deze manier leuk gemaakt!

Pijnbehandelcentrum
Niets is te veel bij deze afdeling, ook niet bij drukte of in het weekend. Patiënten voelen zich op hun gemak, worden snel geholpen en ontvangen uitstekende begeleiding voor en na de behandeling. De afdeling straalt een prettige en ondersteunende sfeer uit.

De Award wordt op 4 april uitgereikt. De winnaar krijgt 5000 euro. Dat bedrag mag worden uitgegeven aan iets om de patiënttevredenheid nog verder te verhogen. Vorig jaar ging de award naar de PAAZ-afdeling, waar mensen met psychische problemen worden behandeld.

Meest gelezen

Papendrechtsebrug (N3) gaat volgend jaar negen maanden lang dicht

Corrado Francke | Jonathan Sekeris | 26 mei 2025 15:52

Lees ook

Nieuwe pendelbus voor Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht

Het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht heeft een nieuwe pendelbus. Deze bus brengt patiënten ...

Primeur in Nederland: patiënten ASz thuis in de gaten te houden na liesbreukoperatie

Het Albert Schweitzer ziekenhuis (ASz) in Dordrecht breidt het aantal operaties uit waarbij patiënte...

Dag van de Zorg: ziekenhuispersoneel krijgt een traktatie

De zorgmedewerkers van het Albert Schweitzer ziekenhuis (ASz) zijn maandagmiddag in het zonnetje gez...

Ziekenhuis kijkt terug op druk weekend: veel drank- en drugsgebruik en botbreuken

De spoedeisende hulp van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht heeft een extra druk weekend ...

Mijke bezoekt als CliniClown doodzieke kinderen: 'Als de neus opgaat ben ik een ander persoon’

Mijke Werkema (44) uit Dordrecht komt door haar werk de meest heftige verhalen van zieke kinderen te...

Dordts ziekenhuis begonnen met 'muziekproef' bij buikoperaties

Patiënten die een operatie krijgen aan hun buik mogen een koptelefoon met muziek dragen om het leed ...