De krans hing bij een herdenkingsplek die de NS had ingericht voor Dodenherdenking op 4 mei. Dit wordt jaarlijks gedaan om onder andere spoormedewerkers te herdenken die slachtoffer waren in de Tweede Wereldoorlog.
De NS laat aan RTV Utrecht weten er "enorm van te zijn geschrokken". De gedenksteen is nog intact, maar de kransen worden niet vervangen.
Dit artikel verscheen ook op de website van onze mediapartner Rijnmond.