gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Eis: anderhalf jaar cel voor wegsluizen miljoen naar 'internetliefde'

83ea57513951644c152655d22a1a98da

Een 51-jarige vrouw uit Hoogvliet heeft maandagochtend twee jaar celstraf tegen zich horen eisen, waarvan zes maanden voorwaardelijk. Ze wordt verdacht van het wegsluizen van ruim 1 miljoen euro van bouwmarkt Karwei in Dordrecht, waarvoor ze de boekhouding deed. Ook wordt ze verdacht van oplichting en valsheid in geschrifte.

Dennis Koorevaar |  | Aangepast op
De vrouw had al bekend. Ze verklaarde in januari dat ze al het geld had overgemaakt naar een geheime internetliefde. Ze brak eerst haar eigen spaargeld aan, maar toen dat op was begon ze met het frauderen van haar baas. De internetliefde vroeg de vrouw om het geld voor zijn zieke vader en later voor zichzelf, omdat hij zogenaamd in het ziekenhuis lag.

"Zelfs toen ik meer dan een miljoen aan hem geleend had, geloofde ik nog dat hij terug zou betalen", zei de verdachte destijds tegen de rechter. Uiteindelijk heeft de vrouw niets meer van haar internetliefde vernomen.

"Ik neem de verdachte kwalijk dat ze op diverse momenten kon stoppen met geld wegsluizen, maar dat deed ze niet", zegt de officier van justitie maandag. De vrouw werkte al 32 jaar voor Karwei en genoot vertrouwen. "Dat heeft ze ernstig beschaamd."

De advocaat noemt de vrouw een slachtoffer van datingfraude. "Dat het zo enorm mis kon gaan, komt mede doordat het twee jaar lang niet werd opgemerkt. Ook niet door een gerenommeerd accountantskantoor."

De vrouw heeft inmiddels veertigduizend euro terugbetaald aan haar voormalig werkgever. In een civiele rechtszaak is ze al eerder veroordeeld om terug te betalen, is maandag gebleken. Ze heeft inmiddels een nieuwe baan en een betalingsregeling. De rechter doet op 25 maart uitspraak.

Lees ook

fotoman

Man steekt N3 over voor gevallen fiets en laat kinderen achter in auto op afrit

Een man heeft zaterdag een opzienbarende actie uitgehaald op de N3 bij Dordrecht. De bestuurder stak namelijk de weg over nadat een fiets van zijn auto was gevallen. Een langsrijdende weginspecteur greep halverwege in.

hoogblokland

Gemeente hakt knoop door: deze twee locaties kunnen samen 275 vluchtelingen opvangen

Bleskensgraaf en Hoogblokland zijn gekozen als plekken voor nieuw te bouwen asielzoekerscentra. Op deze twee plekken in de gemeente Molenlanden zullen naar verwachting 125 en 150 vluchtelingen worden opgevangen. Met deze keuze valt Nieuw-Lekkerland af als locatie.

Fakkelprotest Nieuw-Lekkerland

Opnieuw protest tegen mogelijk azc, demonstranten tonen tientallen fakkels

In Nieuw-Lekkerland is woensdagavond opnieuw gedemonstreerd tegen de mogelijke komst van een asielzoekerscentrum (azc) in het dorp. Er werden meerdere toespraken gehouden, waarna de aanwezigen gezamenlijk zo’n zestig fakkels aanstoken. Het protest verliep rustig.

altviool

Zomerconcert Trinitatiskapel zondag op TV Dordrecht

Een nieuw seizoen met zomerconcerten in de Trinitatiskapel in Dordrecht is in volle gang. Op TV Dordrecht is deze zondag een van deze concerten te zien: Strangers in the North, waarbij vier altviolisten hun krachten hebben gebundeld.

kookadvies

Dit is waarom het kookadvies nog geen dag duurde: 'Testen op openbare plekken gedaan'

Het liep afgelopen weekend storm bij supermarkten in de regio Rijnmond nadat in het drinkwater in Dordrecht, Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht de E. colibacterie, ook wel bekend als de poepbacterie, was vastgesteld. Mensen hamsterden massaal bronwater na een acuut kookadvies van waterbedrijven Evides en Oasen. Uiteindelijk bleek er weinig aan de hand, hoe kan zo snel een belangrijk advies worden ingetrokken?

seringenstraat Papendrecht

Raad wil besluit over huisvesting statushouders overlaten aan nieuw college: ‘Politiek zuiver’

Een ruime meerderheid van de gemeenteraad van Papendrecht wil een besluit over de huisvesting van statushouders overlaten aan het nieuwe college. Het huidig gemeentebestuur stelt voor om mensen met een verblijfsvergunning tijdelijk te huisvesten in de voormalige asielopvang aan de Seringenstraat. Volgens de raad is het politiek zuiver om daarmee te wachten tot het nieuwe bestuur is aangetreden.