Het ontwerpbureau Eyedesign BNO, waarvan Kattemölle eigenaar van was, won in 2017 de prestigieuze International Design Award. Een prijs waar iedere jaar duizenden ontwerpers uit de hele wereld hun werk voor insturen.
Voor het logo van RTV Dordrecht liet de ontwerper zich in 2013 inspireren door geografische kenmerken van de stad en de vernieuwde kernwaarden van de omroep. “Het rood en blauw symboliseren de link met Dordrecht en de golvende vorm in het logo staat symbool voor de rivieren, die een prominente rol spelen in de geografische bepaling van Dordrecht,” lichtte hij destijds toe. “Het is deels een gewoon leesbaar typografisch logo, maar ook een logo met associaties naar begrippen als nieuw elan, speels, kwaliteit, verrassend en Dordts. Waarden die staan voor de omroep.
Ook het logo van voetbalclub GSC/ODS is van zijn hand. De club blikt op haar website terug op hem: “Folkert speelde als kind uit de Vogelbuurt, net als z’n oudere broer Henny, in de ODS-jeugd. Later beoefenden ze andere sporten, maar de band met onze club ging nooit verloren. Bij de heroprichting van ODS maakte hij het nieuwe clublogo en na de fusie met GSC deed hij dat opnieuw.”
Kattemölle was ook creatief directeur van het Dordtse jongeren magazine Gett. Dat verdween uiteindelijk door teruglopende advertentie-inkomsten. Kattemölle woonde lange tijd in Dordrecht, maar was inmiddels verhuisd naar Ouddorp, waar zijn bedrijf ook gevestigd was. Hij was al langere tijd ziek en is 62 jaar geworden.
Afbeelding: Wim van de Pol