Op het voormalig gemeentehuis van Dubbeldam overhandigde Wouter Kolff een verbaasde Van de Pol de Johan de Witt-speld. Die speld is in het leven geroepen voor mensen die zich belangeloos en vrijwillig inzetten voor de Dordtse samenleving of op andere manier van grote betekenis zijn voor de stad.
Volgens de burgemeester is Van de Pol dat zeker. Hij kreeg de speld vanwege zijn veelzijdige betrokkenheid en inzet voor Dubbeldam. “Ruim twintig jaar zet hij zich in voor de leefbaarheid en sociale cohesie in Dubbeldam", laat de gemeente in een persbericht weten. "Hij heeft diverse evenementen op of rond het Damplein georganiseerd. Naast het verrichten van vrijwilligerswerk volgt hij ook gemeentelijke plannen en initiatieven voor Dubbeldam op de voet en probeert hij op constructieve wijze het best mogelijke resultaat voor Dubbeldam te realiseren. In zijn rol als fotograaf levert de heer Van de Pol een bijdrage aan de vrije nieuwsgaring in Dordrecht.”
Radiopresentator Ben Corino sprak met een verbaasde Wim van der Pol. Aanstaande zaterdag is het interview te horen in het Drechtstad FM radioprogramma Studio De Witt. De uitzending begint om 10.00 uur.