Zijn zaak staat tot het dak vol, maar verschillende figuren uit de film zijn er ook al te vinden. Paul wijst naar de roze Chevrolet-auto die in de film te zien is. "We hebben er 36 gehad en dit is de laatste die er nog staat, dus we gaan er nog meer bestellen. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank."
Een stukje verderop staan allerlei poppen die ook in de film te zien zijn. Een Barbie met een jurkje in jaren 50-stijl valt op. "Ik denk dat deze in twintig of dertig jaar veel geld waard gaat worden omdat het speciaal in 2023 voor de film gemaakt is", zegt Paul.
'Barbiecore'
De film leidt wereldwijd tot een wederopstanding van de populariteit van de pop én van de kleur roze. Dat laatste wordt ook wel 'Barbiecore' genoemd: Barbie en roze als (mode-)inspiratie. Van roze Barbiepasta tot de cover van Barbie Girl die Coldplay zondag in de Johan Cruijff ArenA zong: de pop is overal.
En zoals wel vaker is dit geen toeval, maar een slimme en grote marketingcampagne van Barbie-eigenaar Mattel. "Dat is natuurlijk de achterliggende gedachte", weet Paul, die ook in zijn knusse winkel merkt dat hij de afgelopen maanden meer dan anders verkoopt. "Dat dit zoiets teweeg kan brengen, is wel heel erg leuk."