De verwachting is dat dit de hele dag voor vertraging zorgt. De sprinters moeten woensdagavond om 20:30 uur weer normaal rijden, schrijft de NS op haar website. Volgens de vervoerder bedraagt de extra reistijd een kwartier.
Door het probleem met het spoor rijden er tussen Rotterdam en Breda ook minder HSL-treinen. De NS verwacht dat die problemen pas woensdagavond laat zijn opgelost.