Het uit voorzorg testen van patiënten is een standaard handelswijze geworden, liet het ziekenhuis eerder deze week weten. Toen ging het nog om twee patiënten die niet in risico gebieden waren geweest, maar wel klachten hadden. Bij de vrouw uit Gorinchem met het virus was dit ook het geval. Uiteindelijk zijn er dus acht mensen getest, maar heeft geen van hen het virus.