gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Qbuzz schrapt deel dienstregeling vanwege corona

eebaa8fc52111d4d46712831af1ed8ce

De regio Drechtsteden-Molenlanden-Gorinchem moeten het vanaf 3 januari stellen met iets minder bussen dan we gewend zijn. Qbuzz verwacht dat er door de coronapandemie voorlopig nog wel even minder reizigers zullen zijn, en schrapt daarom een deel van de dienstregeling.

Emma Meijer |  | Aangepast op
Als belangrijkste reden noemt Qbuzz dat het gebruik van het openbaar vervoer in het hele land met meer dan de helft is gedaald. Momenteel is nog onduidelijk wat de blijvende effecten zijn. Naar verwachting duurt het nog langere tijd voordat het OV-gebruik weer op het niveau ligt van voor de pandemie. “De Rijksoverheid heeft voorwaarden gesteld aan deze steun. Zo moet het vervoersaanbod worden afgeschaald en moeten er maatregelen worden genomen om het OV betaalbaar te houden. Met deze opdracht zijn we samen met de provincie Zuid-Holland aan de slag gegaan en dit heeft geresulteerd in een dienstregeling voor de eerste helft van 2021,” meldt de vervoerder.

Qbuzz zegt dat het van groot belang is dat de regio bediend blijft met openbaar vervoer. De meeste wijzigingen hebben betrekking op een lagere frequentie van lijnen, minder extra ritten tijdens de spits en een beperking van dubbelingen in het lijnennet. In vrijwel alle gevallen is er voor reizigers een alternatief. “Elke kern in ons concessiegebied die nu een vaste buslijn heeft blijft ook in de eerste helft van 2021 een vaste buslijn houden, maar we ontkomen er niet aan dat sommige reizen langer gaan duren.” Medio 2021 wordt gekeken of bijstellingen in de dienstregeling nodig zijn.

Een uitgebreid overzicht van de wijzigingen in de nieuwe dienstregeling is te vinden op de Qbuzz website: www.qbuzz.nl/dmg/2021. Begin december wordt daar ook de complete dienstregeling 2021 gepubliceerd.

Lees ook

09e698db-b810-304c-880f-cc08a6b03779

Stille tocht voor Kalilu (21) die om het leven kwam bij steekpartij

In Zwijndrecht wordt maandagavond een stille tocht gehouden voor de 21-jarige Kalilu die vorige week werd doodgestoken in een woning aan de Nijhoffstraat in Zwijndrecht. De herdenking start om 20.00 uur bij de woning waar het slachtoffer om het leven kwam.

thumbjeeeeeeeee

Drukte in de stad, waar iedereen geniet van Dordt in Stoom: ‘Zeer nostalgisch’

Het is warm en druk in de binnenstad, maar tienduizenden mensen genieten zaterdag met volle teugen van Dordt in Stoom. Waar de ene bezoeker meermaals heen en weer gaat met de stoomtrein, vergaapt de ander zich aan alle stoommachines of decennia oude bussen. “Wat je ruikt, wat je ziet: het zijn echt herinneringen.”

drugspand

Burgemeester sluit en controleert woningen: meerdere misstanden gevonden

Een woning aan de Beltmolen in Papendrecht is door burgemeester Margreet van Driel gesloten na de vondst wapens, drugs en cash geld. Ook zijn er bij andere huizen in de gemeente misstanden geconstateerd..

FOTO GESP

Grote verbazing in Ottoland: zelfs na 800 jaar werkt deze gesp nog als toen

Tijdens een archeologisch onderzoek in Ottoland zijn restanten gevonden van een middeleeuwse boerderij. Hier zouden de eerste inwoners van het dorp rond 1200 gevestigd zijn. De grootste vondst: een zilveren gesp, waarvan het scharnier nog steeds werkt.

uysalraad

Meteen fel debat over Dordtse woonplannen: 'Ronduit onthutsend'

Nog geen dag nadat het Dordtse coalitieakkoord werd gepresenteerd, trekken oppositiepartijen fel van leer. Vooral de woningbouwplannen moeten het ontgelden. Onder meer fractievoorzitter Abdullah Uysal van GroenLinks-PvdA, de grootste oppositiepartij, noemt wonen “de achilleshiel van het akkoord”.

IMG_7637 (1)

Dordt in Stoom van start met drukbezochte vlootschouw: ‘Hier doe je het voor’

Met de traditionele Vlootschouw is Dordt in Stoom 2026 vrijdagavond goed en wel begonnen. Vanaf de oevers konden duizenden bezoekers genieten van een prachtig schouwspel op het water. Ook het iconische schip De Majesteit voer mee, met onder andere de burgemeester van Dordrecht, Nanning Mol, aan boord. "Ik denk dat ik, net als alle andere Dordtenaren hier, een centimeter van trots gegroeid ben."