gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

112-nieuws: brand bij afvalcentrale en baasje springt hond achterna het water in

be6af8222aec94c517680cde39433619

Brand bij een afvalverwerker, een vrouw springt het water in om haar hondje te redden, de politie waarschuwt voor motordieven en tientallen snelheidsduivels worden aangepakt.

Redactie Streekomroep |  | Aangepast op
Hulpdiensten zijn in Dordrecht rond het middaguur massaal uitgerukt voor een melding van een persoon in het water nabij de Korte Wantijkade. Politie, ambulance, brandweer en een boot van Rijkswaterstaat kwamen woensdag op de melding af, naar wat later om een hondje te water bleek te gaan.

Het baasje was erachteraan gesprongen om het dier te redden. Naar verluidt maakt het hondje het goed. De eigenaresse van het dier is voor controle meegenomen naar het ziekenhuis.

Snelheidsovertredingen en bellen achter het stuur
Afgelopen kwartaal zijn door de politie in de gemeente Dordrecht 37 boetes uitgedeeld aan automoblisten die harder reden dan is toegestaan. Dit aantal staat los van het aantal overtredingen dat door flitspalen is geconstateerd. De bestuurders reden tussen de 11 en 40 kilometer te hard.

Verreweg de meeste bekeuringen zijn de afgelopen maanden uitgeschreven voor het bellen in het verkeer: 176 in totaal. De hoogte van een boete voor bestuurders van motorvoertuigen is in zo'n geval 420 euro en voor fietsers is dat 160 euro.

Brand bij afvalverwerker
Iets voor half twee is woensdag de Dordtse brandweer uitgerukt voor een brand bij een afvalverwerker van medisch afval aan de Baanhoekweg. Het ging om een brand op het dak. Het vuur was snel onder controle en het personeel kon het bedrijfspand veilig verlaten. "De brand is ontstaan tijdens het wegbranden van materieel. Daarbij is er vuur in het dak geslagen", aldus de veiligheidsregio.

Motordieven
Er lijkt een dievenbende actief op en rond het eiland van Dordrecht, die het gemunt heeft op motoren: de politie waarschuwt op sociale media dat vooral duurdere BMW-motoren die geparkeerd staan op de openbare weg doelwit zijn. Voorkomen is volgens de politie beter dan genezen. "Zet uw motor het liefst in de tuin, een garage of als het lukt uit het zicht van de openbare weg", is het advies.

Lees meer over:

Lees ook

2606028031

Neergestoken man (21) in ziekenhuis overleden aan verwondingen

De 21-jarige man die maandagnacht zwaargewond raakte bij een steekpartij in Zwijndrecht, is aan zijn verwondingen overleden. Dat laat de politie via sociale media weten.

DSC_7608 (1)

Alle oefenduels FC Dordrecht bekend: drie beloftenploegen, vier keer in eigen stadion

Twee regioderby’s, drie beloftenploegen en twee tegenstanders uit ‘de woestijn’: het volledige oefenprogramma van FC Dordrecht is bekend. Waar de Krommedijkclub de afgelopen seizoen nog weleens een uitstapje maakte naar Zeeland, Noord-Brabant of Gelderland, blijft de ploeg deze voorbereiding dichtbij huis.

peterdenotter

FC Dordrecht bevestigt: Peter den Otter nieuwe keeperstrainer

Peter den Otter is de nieuwe keeperstrainer van FC Dordrecht. De 55-jarige Dordtenaar komt over van Willem II en tekent een contract voor twee jaar.

hitte school

hitte

Code rood vanaf middernacht vanwege de hitte, scholen blijven dicht

Na twee dagen code oranje, geldt vanaf vrijdag code rood in onze provincie. Het is voor het eerst dat dit hoogste waarschuwingsniveau voor gevaarlijk weer in Nederland wordt afgegeven vanwege hitte. Dat heeft gevolgen: zo hebben enkele scholen de lesdag geschrapt en worden hier en daar evenementen afgelast.

studiodewitt

Zaterdag in Studio De Witt: Indorock, Dordt in Stoom en formatieprocessen

Presentator Ben Corino gaat zaterdagochtend in Studio De Witt op Drechtstad FM in gesprek met de initiatiefnemers van het vinylproject Indorock. Hij duikt met hen in de rijke muzikale geschiedenis.

studiodewitt

Een nieuwe Studio De Witt: presentator Ronald Roël te gast

Hoofdgast in Studio De Witt is zaterdag Ronald Roël. De radiomaker, die jarenlang de Zwijndrechtse politiek op de voet volgde, zet een punt achter zijn lokale radiocarrière. Als interviewer en presentator van ATOS Radio groeide hij uit tot een bekend gezicht van de lokale omroep.