Dordrecht Marketing, kartrekker van het nieuwe stadsmerk, noemt de lancering 'een moment om samen te vieren waar Dordrecht voor staat en waar de stad naartoe groeit'.
Gesprekken
De slogan is tot stand gekomen uit gesprekken tussen tientallen bedrijven en organisaties. Daaruit kwamen drie termen naar voren waar de stad voor staat: initiatiefrijk, eigenzinnig en veerkrachtig. Kernwaarden die bezoekers en bewoners de komende jaren in onder meer campagnes en bij evenementen tegen zullen komen.
Burgemeester Nanning Mol, die de eer had om de slogan bekend te maken, is tevens de eerste 'ambassadeur' van het merkverhaal. "Het nieuwe merk verbindt de verhalen en de inzet van onze inwoners en ondernemers. Het zet Dordrecht nog beter op de kaart", laat hij optekenen in een persbericht.
Samenwerking
Directeur-bestuurder Dave Geensen van Dordrecht Marketing hoopt dat het stadsmerk 'een mooie tussenstap in opmaat naar een stadsbrede samenwerking' is. "De komende jaren bouwen we verdere aan de merkalliantie, waarin organisaties, ondernemers en inwoners elkaar versterken en samen het verhaal van Dordrecht gaan vertellen."
Wat er overigens in Dordrecht 'begint', wordt overigens niet in details uitgedrukt. Wel schrijft Dordrecht Marketing dat het nieuwe beeldmerk 'voor de stad, het water, het groen en dynamiek' staat. Danny den Braber, collega van Geensen, hoopt in ieder geval 'dat de Dordtenaar het gaat omarmen en er trots op wordt."