gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Ervaren buitenspeler en jonge, lange doelman tekenen bij FC Dordrecht

8fc167f7ed64c6b8d127bda099a55ef6

FC Dordrecht heeft donderdag twee nieuwe aanwinsten gepresenteerd: de Letse doelman Vladislavs Razumejevs en buitenspeler Brahim Darri, die terugkeert op de Nederlandse velden.

Corrado Francke |  | Aangepast op
Beide nieuwelingen waren al een tijdje op proef bij de Schapekoppen en tekenen voor twee jaar, met een optie voor nog een jaar.

De 18-jarige Razumejevs, met als roepnaam ‘Vlad’ en jeugdproduct van AS Roma, is liefst 1,97 meter lang. “Hij is zeer jong, echter beschikt hij over een hoop ervaring”, vertelt algemeen directeur Hans de Zeeuw op de clubwebsite. “Wij zien zeker veel potentie in hem en hij krijgt bij ons alle tijd om zich door te ontwikkelen.”

Ervaren Darri
De meest opvallende versterking van donderdag is echter Brahim Darri. De 29-jarige linksbuiten uit Amersfoort moet de gewenste ervaring in de ploeg brengen die, zeker na het merkwaardige vertrek van routinier Tim Receveur, ontbrak.

Darri heeft 95 eredivisieduels op zijn naam staan en kwam 45 keer in actie in de 1.Lig, op het hoogste niveau van Turkije. In Nederland kwam hij in actie voor onder meer Vitesse, Heracles Almelo, NEC en FC Den Bosch. In de zomer van 2019 liet hij de eredivisie achter zich en vertrok naar Turkije.

De Zeeuw is blij met de komst van Darri. “Met Brahim hebben wij een ervaren speler binnengehaald in een relatief jonge selectie. Wij kijken uit naar een mooi seizoen met Brahim en zijn blij dat hij voor Dordrecht heeft gekozen.”

Tenues komend seizoen
Inmiddels is ook duidelijk in welke shirts de ploeg komend seizoen in actie gaat komen. Op de webshop van FC Dordrecht is te zien dat het thuisshirt groen blijft en het uitshirt een stuk zwarter is met in het midden de kleuren rood, wit en rood: een verwijzing naar de vlag van Dordrecht.

Lees meer over:

Lees ook

PSX_20260610_141907

Balen voor liefhebber: ruim vijftig jaar oude oldtimer zwaar beschadigd

Vlakbij Station Dordrecht is woensdagmiddag een oldtimer in botsing gekomen met een andere auto. De Alfa Romeo, volgens de bestuurder een exemplaar uit 1972, is zwaar beschadigd.

Clip0003.MXF.00_04_29_27.Still001

Regenachtige voorspelling laat Wantijpop-organisator koud: 'Het belooft een feestje te worden!'

De laatste voorbereidingen van het jaarlijks terugkerend evenement Wantijlive en Wantijpop zijn, ondanks de grijze lucht, volledig afgerond. Hoewel de regendruppels de crew soms verrassen, is de sfeer goed en wordt er uitgekeken naar de show. "Het gras ligt er verassend goed bij, dus het moet vanavond helemaal goed komen", aldus organisator Magchiel Koekkoek.

hendrik ido ambacht

Opnieuw vrouw aangerand door man op fatbike in Hendrik-Ido-Ambacht

In Hendrik-Ido-Ambacht is dinsdagavond opnieuw een vrouw aangerand door een onbekende man op een fatbike. Dat gebeurde rond 21:30 uur langs de Krommeweg. Zeven andere vrouwen zijn in de afgelopen weken in de omgeving ook al betast door iemand op een fatbike, maar nog niemand is aangehouden.

altviool

Zomerconcert Trinitatiskapel zondag op TV Dordrecht

Een nieuw seizoen met zomerconcerten in de Trinitatiskapel in Dordrecht is in volle gang. Op TV Dordrecht is deze zondag een van deze concerten te zien: Strangers in the North, waarbij vier altviolisten hun krachten hebben gebundeld.

hitte zwemmen haven

Zo doorstaan inwoners de hitte: een duik, genoeg water en schaduw

Met 35 graden is het hoogtepunt van de temperatuur op woensdag bereikt. Code oranje begon eerder dan aangekondigd en wie deze dagen verkoeling zoekt, kan onder meer in de Grote Kerk van Dordrecht terecht. Maar ook op andere manieren houden streekgenoten het koel.

seringenstraat Papendrecht

Raad wil besluit over huisvesting statushouders overlaten aan nieuw college: ‘Politiek zuiver’

Een ruime meerderheid van de gemeenteraad van Papendrecht wil een besluit over de huisvesting van statushouders overlaten aan het nieuwe college. Het huidig gemeentebestuur stelt voor om mensen met een verblijfsvergunning tijdelijk te huisvesten in de voormalige asielopvang aan de Seringenstraat. Volgens de raad is het politiek zuiver om daarmee te wachten tot het nieuwe bestuur is aangetreden.