gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

FC Dordrecht baalt na regioderby, emotionele Bossin neemt afscheid

0e9285b5fcb2e0f947addff9a2f73e4e

FC Dordrecht hervatte vrijdagavond de competitie met een 1-0 nederlaag bij Excelsior. Het mooiste moment was echter niet tijdens, maar na afloop van het duel. Doelman Liam Bossin, die op huurbasis naar Feyenoord gaat, nam afscheid van de 400 meegereisde supporters en werd luidkeels toegezongen.

Corrado Francke |  | Aangepast op
Het leek wel alsof de uitslag voor het volledig gevulde uitvak voor één keer wat belangrijk was. Bossin is een publiekslieveling en dat werd op Woudestein nog maar eens bevestigd. De Belgische Ier hield zijn doel lang schoon, tot Lance Duijvestijn na een uur voor de enige treffer van de wedstrijd zorgde.

"We lopen hem er een beetje mee te plagen dat hij weggaat, maar we gaan hem een goed afscheid geven", zegt Daniël van Vianen na afloop over zijn teamgenoot. Bossin mocht, op verzoek van de staf van FC Dordrecht, de aanwezige pers niet te woord staan. Wel deelde hij enkele handdrukken uit in de mixed zone.

Let op: de tekst gaat verder onder de foto
Van Vianen zag de regioderby in Kralingen op details beslist worden. "De laatste ballen waren vaak net niet goed, daar konden we net geen kansen uit creëren", constateert de jongeling uit Oud-Alblas.

Trainer Melvin Boel, die het vertrek van Bossin nog niet wil bevestigen, zag Excelsior in de eerste helft fanatiek de aanval zoeken. "Wij moesten daardoor iets terug, maar ik denk dat wij in dat teruggaan niks hebben weggegeven. Volgens mij hebben zij voor rust geen één bal binnen de palen geschoten en krijgen wij twee grote kansen."

'Ik denk dat we meer kansen hebben gehad'
De tegentreffer was volgens de oefenmeester te wijten aan het niet goed doordekken. "Er is één moment dat we niet goed doordekken en dan ziet het er heel makkelijk uit en ronden ze het goed af", zegt Boel, die het naast geluk ook aan precisie vond ontbreken. "Je hebt een aantal kansen dat je rond het zestienmetergebied zit, maar niet in staat bent om tot een doelkans te komen. Ik denk dat we meer kansen hebben gehad dan Excelsior, maar je moet een doelpunt maken. Dat hebben we niet gedaan."

Door de nederlaag is de achterstand op Excelsior, dat als nummer twee op een rechtstreekse promotieplek staat, opgelopen naar zes punten. Wel blijft de Krommedijkclub na deze speelronde derde. FC Den Bosch, dat vrijdag het veld in De Vliert afgekeurd zag worden, kan nog in punten gelijk komen met FC Dordrecht maar heeft een aanzienlijk minder doelsaldo.

Lees ook

bed and breakfast

Deze Bed and Breakfast grijpt naast titel: 'Ik zie aan mijn gasten dat ze genieten'

De Dordtse B&B Hesha heeft naast de titel ‘Beste B&B in Nederland 2026’ gegrepen. De accommodatie van Sharon en Herman Kerkhoven was genomineerd in de categorie 3 Tulpen. De B&B in de wijk Sterrenburg bestaat nog maar twee jaar en de uitbaters waren een maand geleden dan ook verrast met een nominatie.

PSX_20260615_133225

Man (32) zwaargewond bij steekpartij op opvangboot voor vluchtelingen

Een 32-jarige man is maandagmiddag zwaargewond geraakt bij een steekpartij op een opvangboot voor vluchtelingen in Hendrik-Ido-Ambacht. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hij had onder meer verwondingen aan zijn gezicht.

noordparkvernieling

‘Wat is hier de lol van?’ Vrijwilliger aangeslagen na vernielingen in park

Grote verbazing en verbolgenheid in Zwijndrecht, nadat vandalen in het beeldenpark Drechtoevers in het Noordpark eerder deze week een bankje in brand hebben gestoken. Een hoopje wit poeder is het enige dat is overgebleven. Daar bleef het niet bij, want ook een paal aan de waterkant van het park werd in brand gestoken én er zijn onderhoudsmaterialen verdwenen.

IMG_7637 (1)

Dordt in Stoom van start met drukbezochte vlootschouw: ‘Hier doe je het voor’

Met de traditionele Vlootschouw is Dordt in Stoom 2026 vrijdagavond goed en wel begonnen. Vanaf de oevers konden duizenden bezoekers genieten van een prachtig schouwspel op het water. Ook het iconische schip De Majesteit voer mee, met onder andere de burgemeester van Dordrecht, Nanning Mol, aan boord. "Ik denk dat ik, net als alle andere Dordtenaren hier, een centimeter van trots gegroeid ben."

Screenshot_20260610_134449_Instagram

Politie betrapt racende motorrijders op Dordtse dijk: ‘Dit kunnen wij niet toestaan’

Agenten hebben afgelopen zondag een flinke groep racende motorrijders betrapt op de Wieldrechtse Zeedijk. Daarbij zijn meerdere processen-verbaal uitgedeeld. “Wij gunnen iedereen hun pleziertje maar dit gedrag op de openbare weg kunnen wij niet toestaan”, schrijft de politie op Instagram.

brandweer talmastraat ha-gi

Gasleiding geraakt tijdens werkzaamheden in Hardinxveld-Giessendam

Een gasleiding is geraakt tijdens werkzaamheden aan de Talmastraat in Hardinxveld-Giessendam. Hierdoor ontstond buiten een woning een gaslekkage.