Stoomsleeboot de HUGO zal gaan liggen in Leefwerf de Biesbosch. Op deze manier blijft het historisch varend erfgoed beschermd en toegankelijk voor publiek. Om 16:00 uur zal de HUGO aanmeren in zijn nieuwe thuishaven. Leefwerf de Biesbosch en het Binnenvaartmuseum zijn erg trots op de komst van het schip: "De collectie historische schepen wordt verrijkt met de HUGO, hierdoor komt ook het stoomtijdperk tot leven."