Het ensemble bestaat uit de saxofonist Ben van den Dungen, gitarist Vincent Koning en contrabassist Steve Zwanink. De groep brengt een muziekprogramma waarin de luisteraar wordt meegenomen naar de filmische dertiger jaren, de glorietijd van de jazz. Deze periode zorgde voor de bloei van deze spannende muziek en leverde ijzersterke bands op.
Stichting Muziek in Huis organiseert het optreden. De stichting zorgt ervoor dat concerten naar de mensen toe worden gebracht in verzorgings-en verpleeghuizen, klinieken en revalidatiecentra.
Het concert begint om 15:00 uur in Dubbelmonde en duurt tweemaal 30 minuten.