gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Zoveel cadeaus voor zorgpersoneel Albert Schweitzer, dat ziekenhuis 'winkeltje' opent

69e4ad402633dbc648807e4e5e6ae8bf

Er komen zoveel spullen binnen bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis om zorgmedewerkers te bedanken, dat het ziekenhuis een speciale ruimte nodig heeft om alles in goede banen te leiden. Vanuit het ‘Onze Helden Afhaalpunt’ worden spullen aangenomen, opgeslagen en uitgedeeld. ¨We krijgen heel veel binnen, dat is af en toe echt heel ontroerend om te zien¨, zegt Vanessa Neijteler, coördinator van het afhaalpunt.

Nynke Cuperus |  | Aangepast op
¨Zo stonden er drie meisje op de stoep die geld inzamelden in hun wijk waarvan ze heerlijke snoepjes voor de medewerkers hebben gekocht. Een cosmeticabedrijf kwam 3500 goodiebags doneren nadat iedere medewerker een ziekenhuis kon aanwijzen aan wie de goodiebags gedoneerd zouden moeten worden. De ouders van de medewerker die dit voor ons geregeld heeft, waren allebei patiënt bij ons in het ziekenhuis. Zij hebben zulke goede ervaring met de zorgverleners, dat het cosmeticabedrijf dit aan het Albert Schweitzer Ziekenhuis wilden doneren.¨

Honing van Bijenmarkt

Imkers van de Dortse Bijenmarkt kwamen donderdag 120 potten honing brengen. ¨Normaal gesproken zouden we de honing verkocht hebben op de Bijenmarkt¨, zegt Taco Warmels, voorzitter van de Bijenvereniging Dordrecht. ¨Die moesten wij helaas cancellen in verband met de coronacrisis.¨ Daarom besloten de imkers de honing te doneren aan het zorgpersoneel.

Voorzichtig verdelen

In het Albert Schweitzer Ziekenhuis werken ongeveer 3500 mensen. De spullen die bij het ‘Onze Helden Afhaalpunt’ binnenkomen, proberen Vanessa en haar collega’s daarom zo eerlijk mogelijk te verdelen onder het ziekenhuispersoneel zonder dat het coronavirus zich verspreidt. Daarom worden er pakketjes per afdeling gemaakt. Die halen de afdelingshoofden op, waarna medewerkers een pakketje mee naar huis krijgen en het daar pas open mogen maken. Verse producten zoals bloemen worden op de afdelingen neergezet. ¨De afdelingshoofden krijgen hele leuke reacties¨, laat Vanessa weten.

Lees ook

brandziekenhuiszwi

Brand in Zwijndrechts ziekenhuis, meerdere afdelingen dicht

In de Zwijndrechtse locatie van het Albert Schweitzer Ziekenhuis is zondag op maandag nacht brand uitgebroken. De brand ontstond rond 03.30 uur door elektrische apparaten in het ziekenhuis. Meerdere poliklinieken op de locatie zijn vandaag gesloten.

noordparkvernieling

‘Wat is hier de lol van?’ Vrijwilliger aangeslagen na vernielingen in park

Grote verbazing en verbolgenheid in Zwijndrecht, nadat vandalen in het beeldenpark Drechtoevers in het Noordpark eerder deze week een bankje in brand hebben gestoken. Een hoopje wit poeder is het enige dat is overgebleven. Daar bleef het niet bij, want ook een paal aan de waterkant van het park werd in brand gestoken én er zijn onderhoudsmaterialen verdwenen.

FOTO GESP

Grote verbazing in Ottoland: zelfs na 800 jaar werkt deze gesp nog als toen

Tijdens een archeologisch onderzoek in Ottoland zijn restanten gevonden van een middeleeuwse boerderij. Hier zouden de eerste inwoners van het dorp rond 1200 gevestigd zijn. De grootste vondst: een zilveren gesp, waarvan het scharnier nog steeds werkt.

dji_fly_20260318_094658_688_1773823691995_photo_optimized

Molenlanden presenteert coalitieakkoord, nadruk op samenwerking met gemeenschap

Doe mee!, SGP en ChristenUnie hebben in Molenlanden het coalitieakkoord gepresenteerd. Tijdens die presentatie zijn de fractievoorzitters bevraagd over de totstandkoming van het akkoord en de ambities. Ook zijn de kandidaat-wethouders voorgesteld.

auto in sloot Rid

Auto komt in sloot terecht

In Ridderkerk is dinsdagavond een auto in een sloot terechtgekomen. Dat gebeurde aan de Vlasstraat. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt.

PSX_20260529_191757

Bewoners afgebrande woonboerderij dankbaar voor hulp: 'Geraakt door de enorme betrokkenheid'

De bewoners van de woonboerderij die vrijdag in Bleskensgraaf in vlammen is opgegaan, hebben hun dank uitgesproken voor alle hulp sindsdien. Ze kregen een dag later al vervangende woon- en werkruimte. “Deze gebeurtenis laat zien hoe kwetsbaar alles kan zijn, maar ook hoeveel kracht er schuilt in saamhorigheid, medemenselijkheid en geloof.”