gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Dordts ziekenhuis overspoeld met mondkapjes na oproep: 'Maar inzamelen gaat door'

5a82b6d317753de9f1cd8ac948f48527

Tientallen kleine en grotere aantallen maskers worden zaterdag bij het Albert Schweitzer ziekenhuis afgegeven. De inzameling volgt op de oproep van het ziekenhuis vrijdag om FFP-maskers en chirurgische mond- en neusmaskers om de juiste zorg in de coronacrisis veilig te kunnen blijven verlenen.

Petra Scheurwater |  | Aangepast op
"De oproep is dus heel succesvol en we zijn dankbaar", vertelt Frank van den Elsen, woordvoerder van het Albert Schweitzer ziekenhuis. "Maar het inzamelen gaat dóór."

Naast de mondkapjes - alleen FFP-maskers, type 1, 2 en 3 en chrirugische mond- en neusmaskers - zijn bij het Dordtse ziekenhuis inmiddels ook vuurwerkbrillen en medische handschoenen welkom.

Vrijdag benadrukte de woordvoerder al of mensen alleen de gevraagde beschermingsmiddelen willen komen brengen, dat geldt ook nu nog. "Alle andere beschermingsmiddelen hebben we niet nodig. Er wordt heel veel aangeboden momenteel waar we nu geen gebrek aan hebben.”

Verpakte mondkapjes, vuurwerkbrillen en medische handschoenen kunnen afgegeven worden bij de receptie. Over het afleveren van grote aantallen kan gemaild worden naar communicatie@asz.nl.

Het gaat maar door! Onze receptionist Jaap heeft hier net 500 FFP2-maskers en 1000 chirurgische maskers in ontvangst...

Geplaatst door Albert Schweitzer ziekenhuis op Zaterdag 21 maart 2020

Lees ook

zand

Van een gloednieuw fietspad tot een beveiliger: zo komt je straks veilig de rivier over

Om het voor reizigers makkelijker te maken, wordt er een fietspad aangelegd aan de Kerkedreef in Dordrecht. Zo kan de speciale pont op een veiligere manier worden bereikt, zodra de werkzaamheden aan de Papendrechtsebrug starten. En ook aan de overkant wordt er hard gewerkt om alles klaar te maken.

IMG_7637 (1)

Dordt in Stoom van start met drukbezochte vlootschouw: ‘Hier doe je het voor’

Met de traditionele Vlootschouw is Dordt in Stoom 2026 vrijdagavond goed en wel begonnen. Vanaf de oevers konden duizenden bezoekers genieten van een prachtig schouwspel op het water. Ook het iconische schip De Majesteit voer mee, met onder andere de burgemeester van Dordrecht, Nanning Mol, aan boord. "Ik denk dat ik, net als alle andere Dordtenaren hier, een centimeter van trots gegroeid ben."

2606028031

Neergestoken man (21) in ziekenhuis overleden aan verwondingen

De 21-jarige man die maandagnacht zwaargewond raakte bij een steekpartij in Zwijndrecht, is aan zijn verwondingen overleden. Dat laat de politie via sociale media weten.

PSX_20260615_133225

Man (32) zwaargewond bij steekpartij op opvangboot voor vluchtelingen

Een 32-jarige man is maandagmiddag zwaargewond geraakt bij een steekpartij op een opvangboot voor vluchtelingen in Hendrik-Ido-Ambacht. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hij had onder meer verwondingen aan zijn gezicht.

PSX_20260529_191757

Bewoners afgebrande woonboerderij dankbaar voor hulp: 'Geraakt door de enorme betrokkenheid'

De bewoners van de woonboerderij die vrijdag in Bleskensgraaf in vlammen is opgegaan, hebben hun dank uitgesproken voor alle hulp sindsdien. Ze kregen een dag later al vervangende woon- en werkruimte. “Deze gebeurtenis laat zien hoe kwetsbaar alles kan zijn, maar ook hoeveel kracht er schuilt in saamhorigheid, medemenselijkheid en geloof.”

ouwejonges

‘Ouwe Jonges’ gooien de beuk erin én openen klaaglijn

Het gaat er zondagmiddag ongetwijfeld weer niet erg zachtzinnig aan toe bij RTV Dordrecht als presentator Ron van de Rhee aan de stamtafel plaatsneemt met Ad van den Herik en Thijs Blom. In Ouwe Jonges Krentebrood wordt het nieuws van de afgelopen weken in sneltreinvaart doorgenomen en opent het trio een heuse klaaglijn.