gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Leden D66 Dordrecht sturen bestuur weg

cd50875c55f900578ddfacfd10d632db

De diepe crisis binnen D66 in Dordrecht duurt onverminderd voort. Maandagavond stemden de leden het amper een jaar zittende bestuur naar huis. Twee kampen in de partij strijden om de macht.

Robert van Loon |  | Aangepast op
Het vorige zomer aangetreden afdelingsbestuur wilde de ledenvergadering zelf niet houden, waarop het landelijk bestuur ingreep en de vergadering van maandagavond uitschreef.

Met een motie van wantrouwen is het afdelingsbestuur op die bijeenkomst naar huis gestuurd. Het landelijk bestuur is tevens verzocht om orde op zaken te stellen en onderzoek te doen naar beschuldigingen over discriminatie binnen de Dordtse afdeling.

Dat laatste is waar de ruzie binnen D66 Dordrecht volgens nieuwkomers in de partij echt om draait. De 'gevestigde orde' ontkent dat in alle toonaarden. Die stelt dat Ahmet Polat alleen kritiek kreeg omdat hij als voorzitter van de selectiecommissie niet zelf raadslid kon worden.

Chagrijn

Vorig jaar kwamen Osman Bosuguy (nummer 10 van de lijst) en Polat (nummer 30) met voorkeursstemmen in de Dordtse gemeenteraad. Dat leidde tot veel chagrijn binnen de partij, ook omdat de onervaren D66-fractie buiten het college viel.

Na de zomer werd een nieuw afdelingsbestuur gekozen, maar later bleek dat die stemming beïnvloed was door nieuwelingen, die een 'cadeaulidmaatschap' hadden gekregen. Daar werd het nieuwe bestuur verantwoordelijk voor gehouden.

Er lijken twee stromingen binnen de partij te zijn; een groep, die vindt dat nieuwe, veelal allochtone leden te veel invloed hebben gekregen en een groep, die vindt dat de partij juist blij moet zijn met de multiculturele inbreng.

De leden van de Dordtse afdeling hebben het landelijk bestuur van D66 unaniem verzocht om onafhankelijk onderzoek te laten doen naar de vraag of er sprake was of is van discriminatie.

Lees ook

verkeern3

Afrit A15 naar N3 weer helemaal te gebruiken: wegdek gemaakt

De afgesloten rijstrook op de afslag van de A15 naar de N3 in Papendrecht is weer te gebruiken. Rijkswaterstaat heeft afgelopen weekend delen van het wegdek gerepareerd, waardoor er weer twee rijstroken beschikbaar zijn. De afsluiting zorgde de afgelopen weken regelmatig voor een overvolle afrit.

IMG_8007 (1)

Deze minibusjes zijn gloednieuw én heel handig tijdens lange brugsluiting

Een wandeling naar de dichtstbijzijnde bushalte. Het klinkt heel simpel, maar niet voor iedereen in onze streek is het vanzelfsprekend. Voor die mensen is de Wijkhopper, een klein busje die korte ritjes aflegt, essentieel. Al helemaal als de Papendrechtsebrug binnenkort negen maanden dicht is voor al het verkeer.

auto in sloot Rid

Auto komt in sloot terecht

In Ridderkerk is dinsdagavond een auto in een sloot terechtgekomen. Dat gebeurde aan de Vlasstraat. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt.

politie prorail station sliedrecht

Vrouw loopt op spoor, treinverkeer plat

Het treinverkeer tussen Dordrecht en Sliedrecht heeft tussen 12.00 en 13.00 uur een tijdje stilgelegen vanwege een persoon op het spoor. Handhavers en politie kwamen naar het Stationsplein in Sliedrecht voor de situatie.

dronekrommedijk

FC Dordrecht speelt tijdens Fandag oefenwedstrijd tegen Feyenoord

FC Dordrecht neemt het binnenkort op tegen Feyenoord. Dat gebeurt tijdens de jaarlijkse fandag van de Schapekoppen, op zaterdag 4 juli.

PSX_20260608_182904

A15 bezaaid met takken, deel van snelweg in beide richtingen dicht

De A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht is maandagavond in beide richtingen tijdelijk dicht geweest. Door het stormachtige weer lag de snelweg daar bezaaid met takken. Volgens Rijkswaterstaat hebben enkele auto's schade opgelopen.