De verlichting van de tunnel is aan vervanging toe. In meerdere fases is de afgelopen weken al gewerkt om dit aan te pakken. Komende week is dus de rechter tunnelbuis richting Rotterdam aan de beurt.
Hoewel de linker tunnelbuis open blijft, verwacht Rijkswaterstaat dat de extra reistijd kan oplopen tot meer dan een uur. Het advies is daarom om de A16 te mijden. Dit kan door thuis te werken, anders te reizen of een andere route te rijden.
De rechter tunnelbuis gaat vrijdag om 21.00 uur dicht. Die sluiting duurt tot donderdagochtend 13 maart, 5.00 uur. Ook de opritten Dordrecht-Centrum West (21) en afrit Zwijndrecht (22) zijn in die tijd afgesloten.