Dordrecht, Netherlands

Helft minder treinen tussen Dordrecht en Rotterdam door kapotte bovenleiding

Een Intercitytrein op station Dordrecht Corrado Francke
Er rijden woensdag, donderdag en vrijdag geen acht, maar vier treinen per uur tussen Dordrecht en Rotterdam. Dat komt door een kapotte bovenleiding in de Willemsspoortunnel in Rotterdam. ProRail kiest ervoor om de werkzaamheden te verdelen over drie nachten om voor niet al te veel hinder te zorgen.
Corrado Francke | 26 oktober 2022 10:02 | Aangepast op 26 oktober 2022 10:02
De bovenleiding in de tunnel ging woensdag in de vroege ochtend stuk. “Als we direct de reparatie zouden uitvoeren, zou dit enorm veel hinder opleveren per spoor”, aldus ProRail op de website.

Werkzaamheden tot zaterdag
De NS rijdt nog de helft van de treinen rijden tussen Dordrecht en Rotterdam. ProRail verwacht dat de werkzaamheden op 29 oktober in de ochtend klaar zijn. Tussen Rotterdam en Breda rijden vanwege de kapotte bovenleiding nog maar drie in plaats van vijf treinen per uur. De NS raadt daarom aan voor vertrek de reisplanner te checken.

Wie van Dordrecht naar Breda reist, moet met de bus naar Lage Zwaluwe en dan verder met de trein, of overstappen in Rotterdam. Dat komt door de opknapbeurt aan station Dordrecht Zuid. Dat duurt nog tot maandag 7 november.
Een informatiebord in Dordt Corrado Francke

Lees ook

Ook treinen en bussen Qbuzz staan zaterdagavond stil

Vervoersbedrijf Qbuzz sluit aan bij de actie van NS. Die kondigde begin deze week aan aanstaande zat...

NS zet treinen zaterdag paar minuten stil uit protest tegen geweld

Uit protest tegen het geweld waar medewerkers mee te maken krijgen zet NS zaterdagavond om 22.30 uur...

Veerdienst naar Werkendam ligt er weken uit, museumdirecteur baalt

De veerdienst naar Werkendam ligt er naar verwachting weken uit. Blue Amigo denkt dat de kans klein ...

Losse kaartjes ‘overbodig’ en vanaf juni verleden tijd bij Qbuzz

Reizen met losse kaartjes is in bussen en treinen van Qbuzz vanaf 1 juni verleden tijd. Volgens de v...

Wat als de waterbus niet meer kan opladen? Johan heeft wel een idee

Sinds vorige zomer is een deel van de vloot van de Waterbus elektrisch. Maar met een vol stroomnet l...

Dordtenaren mogen meedenken over het stationsgebied van de toekomst

Hoe moet het stationsgebied er in de toekomst uitzien? Die vraag staat centraal in een enquête over ...