De brand aan boord van de 189 meter lange bulk carrier Silver Lady brak vrijdag uit rond 21.15 uur tijdens het laden van schroot. Rond 1 uur 's nachts meldde de Veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid dat het vuur uit was.
Toen de brand ontstond, waren er veertien mensen aan boord. Zij konden het schip op tijd verlaten. Niemand raakte gewond. Nadat het vuur was geblust, is het vrachtschip leeggehaald. Volgens de Veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid is de bulk carrier niet beschadigd geraakt door de brand.
Dit artikel verscheen ook bij onze mediapartner Rijnmond.