'Make it happen', 'Er gaat niets boven...' en 'Stad aan Zee'. Zomaar een paar willekeurige slogans van Nederlandse steden en provincies. Maar wat zeggen die ons? Laten Dordtenaren zich bijvoorbeeld leiden door promotiecampagnes van andere gemeenten? "Nee hoor, ik niet", zegt een dame die we spreken op het Statenplein resoluut. "Ik vind het allemaal maar onzin."
Een Hagenaar die Dordrecht bezoekt is naar eigen zeggen 'niet vatbaar voor gelikte praatjes'. "Ik heb een mening over dingen en daar houd ik het bij!" Maar hoe is hij dan hier in het Dordtse terechtgekomen? "Ik kom hier al jaren en weet waar ik mooie dingen kan bekijken. Neem nou het Dordrechts Museum, dat is toch prachtig!"
"Ik denk dat een goede slogan en een goed verhaal over de stad absoluut een meerwaarde heeft", zegt een andere mijnheer die we treffen in de binnenstad. "Dit is Dordrecht, dus daar mag je trots op zijn." En daar denkt Dordrecht Marketing ook zo over. Marketeers zijn de afgelopen maanden druk bezig geweest om tot een nieuw stadsmerk te komen. Eén waar bijvoorbeeld ook het ziekenhuis en onderwijsinstellingen gebruikt van kunnen maken.
Je hoort en ziet er alles over in deze video op ons YouTube-kanaal.