Wanneer je de klemmende deur van het winkeltje openduwt, komt een zoete walm je direct tegemoet. Het vierkante winkeltje bestaat voor een groot deel uit ramen. Wanneer je binnenstapt, valt de schepmuur gelijk op. De bakken vol snoephartjes, jelly beans en dolfijntjes kleuren de winkel in alle kleuren van de regenboog. De vloer is bedekt met nep gras en langs de ramen zijn stellingen gebouwd waar al het lekkers op uitgestald staat. Het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Wie langs de plank met Jawbreakers loopt, kan niet anders dan nostalgie voelen.
“Ik heb altijd al van snoep gehouden”, vertelt Aimee terwijl ze om zich heen kijkt. “Vroeger at ik het veel hoor, maar nu niet meer.” De 19-jarige eigenaresse werkt vanaf maandag fulltime in haar winkel. “Ik heb nooit getwijfeld om er een andere winkel van te maken”, vertelt ze. “Mijn eerste keuze was snoep en dat zal altijd zo blijven. Het zit echt in me.”
Financiën
De winkel starten was niet zo moeilijk. Door haar werkervaring in het winkeltje, wist ze al wat er allemaal in de winkel moest gebeuren. Daarbij hielp het ook dat haar voormalige baas alles heeft laten staan. De winkel was dus instapklaar.
Wat wel even wennen is, is het regelen van alles wat achter de schermen moet gebeuren. “Ik moet opeens denken aan de boekhouding en de belasting en zo. Dat moet ik allemaal nog leren.” Gelukkig staat ze er niet alleen voor en helpen haar ouders daarbij.
Sociale media
Om het snoepaanbod actueel te houden, verdiept Aimee zich in verschillende trends op sociale media. “Ik kies zelf wat er in de winkel ligt. Daarom houd ik goed in de gaten wat mensen lekker vinden. Dit doe ik online, maar ook gewoon in mijn eigen winkel”, aldus de jonge eigenaresse.
Aimee weet zelf in ieder geval heel goed wat ze lekker vindt: “Mijn favoriete producten zijn toch wel de kauwgompjes. Die zijn altijd lekker.”