gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Studio De Witt over het Energiehuis

9f42b58cb42d330dc68692e2a9d7498d

Het Energiehuis krijgt jaarlijks 4 ton extra subsidie en eenmalig twee ton voor een nieuwe tribune, over deze beslissing van de gemeenteraad sprak Presentator Ben Corino met Marc Merx (VVD) en Kitty Kruger (Groenlinks) in Studio De Witt.

Robert van Loon |  | Aangepast op
Kitty Kruger: “Het voelt onaangenaam, het feit dat er steeds geld bij moet. En dan niet voor het programma maar om er überhaupt een programma te laten plaatsvinden. En dan kan je zeggen, het is te duur, het is te groot, dat hadden we nooit zo moeten doen, het is de vraag hebben we ooit wel eens goed gekeken hoe het anders kan. En ik denk dat we nu op een punt zitten dat we met elkaar moeten kijken hoe het anders kan, zonder dat er steeds geld bij moet.”


Marc Merx: “Ik ben heel erg blij met het Energiehuis, als pand, als podiumkunsten, echt een aanwinst voor Dordrecht. De vraag is of je de gebruikers verantwoordelijk moet maken voor de commerciële exploitatie van het pand. Ik ben ervan overtuigd dat de directeur van Kunstmin een hele goede directeur is voor theater, ik ben ervan overtuigd dat de directeur van Bibelot een goede directeur is voor Bibelot en datzelfde geldt voor ToBe. Waar ik nog niet van overtuigd ben, is of ze geschikt zijn om dit pand commercieel tot een groot succes te maken. Ik denk het namelijk niet want als dat zo zou zijn was het allang een succes geweest.

Het fragment is terug te luisteren via Soundcloud.

Lees ook

artikelfoto oversteken stadspolders

Omwonenden willen aanpassing bij deze oversteekplaats: 'Je hebt amper tijd'

Bewoners van de Dordtse wijk Stadspolders maken zich zorgen over de voetgangersoversteekplaats bij winkelcentrum De Bieshof. Vooral ouderen en mensen die slecht ter been zijn zouden de overkant niet altijd halen voordat het verkeerslicht weer op rood springt. Volgens omwonenden leidt dat geregeld tot onveilige situaties.

noordparkvernieling

Na vernielingen in park volgen surveillancerondes van handhaving en politie

De gemeente Zwijndrecht wil surveillancerondes gaan laten uitvoeren in beeldenpark Drechtoevers in het Noordpark. Dit nadat vorige week een van de bankjes in het park in brand werd gestoken. Ook verdween toen onderhoudsmateriaal uit een opslag in hetzelfde park.

PSX_20260615_074640

Scooterrijder botst tegen stoeprand in Stadspolders en raakt gewond

Een scooterrijder is zondagavond gewond geraakt bij een eenzijdig ongeluk in de Dordtse wijk Stadspolders. Volgens een politiewoordvoerder botste de (jonge)man in een flauwe bocht tegen een stoeprand en ging vervolgens onderuit.

2606228027

Brandweer terug aan Oranjepark: ‘Combinatie van geschiedenis en vernieuwing’

De Dordtse brandweer is terug aan het Oranjepark, aan de rand van het centrum. Wel met een groot verschil: de oude kazerne is vervangen door een gloednieuwe kazerne, al is de geschiedenis en het ‘nu’ van de post met elkaar verbonden in het nieuwe pand.

thumb website

Reparatie Bethelkerk in volle gang: nieuwe fundering moet verzakking tegengaan

Er wordt hard gewerkt aan de fundering van de Bethelkerk in Zwijndrecht. Door middel van speciale heipalen kan verdere verzakking van de kerk worden voorkomen. Ondanks dat de scheuren er niet door verdwijnen, zorgt het er wel voor dat het niet van kwaad tot erger gaat met de kerk.

begraafplaats Essenhof

graven

Ambtenaren verslepen en verzwijgen verplaatsing lijken naar begraafplaats Essenhof: ‘Had niet mogen gebeuren’

Medewerkers van de Essenhof hebben 21 overledenen van de ene naar de andere begraafplaats gebracht, zonder daar nabestaanden over te informeren. Ook werd de verplaatsing bewust geheimgehouden. Dat blijkt uit een vervolgonderzoek naar de keldergravenproblematiek in Dordrecht. De misstanden vonden plaats in 2020. “We zijn er duidelijk over: de verplaatsing had niet mogen gebeuren”, reageert het geschokte gemeentebestuur.