gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Verveling tijdens zelf-isolatie tegengaan? 'Een bordspelletje is ideaal'

fa19a96ce200e0584ee9d6910a04f821

TikTokken, herhalingen van sportwedstrijden bekijken, een work-out en je schoolwerk of thuiswerk doen. Dat zijn zo'n beetje de opties om jezelf te vermaken vermaken tijdens de zelf-isolatie die een verdere uitbraak van het coronavirus moeten voorkomen. Maar bij 4 Your Games op de Voorstraat weten ze nog wel een optie om verveling tegen te gaan. 

Petra Scheurwater |  | Aangepast op
"Ik zou sowieso adviseren een spelletje te gaan spelen", zegt Maico Paschold van de bordspellenwinkel. "Je wordt natuurlijk overspoeld met allemaal coronaberichtgeving door de media. Om je daar even van af te sluiten, lijkt me een bordspelletje een ideale bezigheid."

De zaken lijken in de spelletjeszaak extra goed te gaan. "Het loopt gewoon door, we merken wel dat het rustiger is in de stad. Gelukkig merk ik dat er nog steeds mensen gericht naar onze zaak komen. En die geven wij, met inachtneming van de RIVM maatregelen, gepast advies", vertelt Paschold.

In plaats van mee te lopen naar het juiste spel, wijst Paschold nu van af de toonbank de weg naar een nieuw spel wat zijn klanten zouden kunnen waarderen. En ook van afstand kan hij precies vertellen, hoe het spel werkt en wat er op de achterkant van de spellendoos voor uitleg staat. "Daar kijken ze soms wel verbaasd van op", lacht de verkoper, die ziet dat de gezinsspellen erg in trek zijn sinds de corona-uitbraak.

Naast de verkoop van spellen, organiseert 4 Your Games ook regelmatig spelavonden in de zaak. Maar die gaan nu niet door, al is er wel een alternatief.

"Op vrijdagavond hebben wij hier Friday Night Magic. Die gaat nu in een hele andere vorm door. Dat gebeurt nu online, vanuit huis. Via een speciaal programma kunnen wij vrijdag in een groep op afstand toch met elkaar gamen."

&t=11s

Lees ook

1ba0a183-2c19-3050-bfcb-5f6cf0946623

Superfan Carin kijkt uit naar Phantom of the Opera: 'Ik kreeg koude rillingen'

In 2028 keert Phantom of the Opera voor het eerst sinds de jaren negentig terug naar Nederland. De wereldberoemde musical gaat spelen in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam en voor superfan Carin Klabbers uit Ridderkerk voelt dat bijna onwerkelijk. “Ik wist niet wat ik hoorde", zegt ze tegen Rijnmond.

ArtikelbijFoto

Geschokte reacties op geheime verplaatsing lichamen: 'Luguber en respectloos'

Verontwaardiging in Dubbeldam vanwege het nieuws dat 21 lichamen in 2020 vanaf de begraafplaats in de Dordtse wijk naar begraafplaats Essenhof zijn versleept. Nabestaanden wisten hier niets van en daarnaast is door administratieve rompslomp niet duidelijk welke lichamen er zijn verplaatst.

hendrik ido ambacht

Opnieuw vrouw aangerand door man op fatbike in Hendrik-Ido-Ambacht

In Hendrik-Ido-Ambacht is dinsdagavond opnieuw een vrouw aangerand door een onbekende man op een fatbike. Dat gebeurde rond 21:30 uur langs de Krommeweg. Zeven andere vrouwen zijn in de afgelopen weken in de omgeving ook al betast door iemand op een fatbike, maar nog niemand is aangehouden.

yv2026220NKS05997

Dit zijn de eerste tegenstanders van FC Dordrecht in het nieuwe seizoen

FC Dordrecht opent het nieuwe Keuken Kampioen Divisie-seizoen op vrijdag 7 augustus thuis tegen Jong Ajax. Dat staat in het concept-competitieprogramma dat de KNVB woensdagochtend lanceerde.

kookadvies

Dit is waarom het kookadvies nog geen dag duurde: 'Testen op openbare plekken gedaan'

Het liep afgelopen weekend storm bij supermarkten in de regio Rijnmond nadat in het drinkwater in Dordrecht, Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht de E. colibacterie, ook wel bekend als de poepbacterie, was vastgesteld. Mensen hamsterden massaal bronwater na een acuut kookadvies van waterbedrijven Evides en Oasen. Uiteindelijk bleek er weinig aan de hand, hoe kan zo snel een belangrijk advies worden ingetrokken?

WhatsApp Image 2026-06-03 at 12.20.37

Gemeente Sliedrecht zet deur open voor Oranje-nachten, horeca wacht af

De gemeente Sliedrecht geeft horecagelegenheden de mogelijkheid om hun zaak langer open te houden tijdens wedstrijden van het Nederlands elftal op het WK in Amerika, Canada en Mexico. Oranje speelt onder meer tegen Tunesië pas om 01.00 uur 's nachts, waardoor de wedstrijd pas ver na de normale sluitingstijd is afgelopen. Toch staat nog niet iedere uitbater te springen om langer open te blijven.