gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands
Terug

Visserstuin wil geen woningbouw op Corridor: Het zorgt voor geluidsoverlast, stankoverlast en inkijk

6eddb2272aad392204011c4c21776b42

Ongeveer 90 woningen wil de gemeente laten bouwen op het voormalig sportpark Corridor. Om de rijtjeshuizen, vrije kavels en appartementen te kunnen bouwen moet het bestemmingsplan gewijzigd worden. Maar omwonenden willen niks van die nieuwbouw weten en maakten dinsdagavond in de commissievergadering van de gemeenteraad bezwaar.

Petra Scheurwater |  | Aangepast op
"Ik maak me heel erg zorgen over de plannen. Ik lig daar wakker van, want er komt heel veel verkeer en beton in mijn achtertuin", vertelt een van hen aan de raad in een speciaal gemaakte video. "Straks komt daar, over de hele vlakte die je nu nog ziet, een betonnen gebouw. Dan hebben wij geen groen meer, geen blauw meer. Daar maak ik me zorgen over."

Ook de nieuw aan te leggen weg de wijk in baart de buurt zorgen, zegt haar buurman. "Het geeft heel veel verkeer van auto's die wegrijden, die hier staan te wachten. Daarbij heb je geluidsoverlast, zicht op de auto's vanuit je tuin, stankoverlast en een stukje inkijk."

De raadsleden in de commissievergadering bespraken vooral de vraag of het bezwaar van de buurt reëel is. Hoewel Aydin Gündogdu van Beter voor Dordt zich nog afvraagt of de plannen zo te wijzigen zijn dat er een groenstrook om de inrit naar de nieuwe huizen behouden kan worden, maakt Ingrid Klein Hendriks van ChristenUnie/SGP korte metten met het bezwaar van de buurt.

"Als iedereen dreigt of gaat dreigen met beroepsprocedures en bezwaarprocedures dan moeten we nog dunner bouwen, dan we tot op dit moment doen. Bovendien kan een gezonde en kwalitatieve leefomgeving niet alleen voor een enkele bevoorrechte portemonnee zijn weggelegd. We vragen daar echt naar objectieve inbreng."

De commissie gaat op details wel mee met bezwaren van omwonenden, maar de plannen om de woningen op Corridor te bouwen gaan gewoon door. Daarvoor moet allereerst het bestemmingsplan gewijzigd worden.

Lees ook

pexelssliedrecht

Gemeente doet aangifte na online bedreigen gemeentebestuurders

De gemeente Sliedrecht heeft aangifte gedaan vanwege online uitingen richting gemeentebestuurders. Dat gebeurde nadat het COA eerder deze maand een vergunningsaanvraag voor een asielzoekerscentrum indiende. “Het is onacceptabel wanneer onze gemeentebestuurders worden beledigd, geïntimideerd of bedreigd”, zegt burgemeester Jan de Vries.

vlietskadearkel

Twee beoogde azc-locaties vallen af: natuurgebied zorgt voor te veel stikstof

Er komt geen asielzoekerscentrum (azc) in Arkel. Het gemeentebestuur van Molenlanden had twee locaties in het dorp op het oog, maar die zijn afgevallen omdat het stikstofniveau daar te hoog is. Dit komt omdat het Natura 2000-gebied Lingegebied en Diefdijk Zuid in de buurt ligt.

PSX_20260607_032650 (1)

Auto in lichterlaaie, tweede voertuigbrand in onze streek dit weekend

Aan de Parkweg in Papendrecht is in de nacht van zaterdag op zondag rond 01:30 uur een auto in brand gevlogen. Op foto's is te zien dat de voorkant in brand stond.

PSX_20260615_133225

Man (32) zwaargewond bij steekpartij op opvangboot voor vluchtelingen

Een 32-jarige man is maandagmiddag zwaargewond geraakt bij een steekpartij op een opvangboot voor vluchtelingen in Hendrik-Ido-Ambacht. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hij had onder meer verwondingen aan zijn gezicht.

PSX_20260608_112752

Schoonmakers onwel in bedrijfspand, gebouw tijdelijk afgesloten

Medewerkers van een schoonmaakbedrijf zijn tijdens een klus in Alblasserdam maandag onwel geworden. Volgens een woordvoerder van de veiligheidsregio werden zij duizelig, waarna ze snel naar buiten zijn gegaan en de hulpdiensten hebben gealarmeerd.

PSX_20260529_191757

Onweer legt levenswerk van familie in de as, maar gezin krijgt volop steun: 'We gaan zeker terug'

Slechts één bliksemslag legde de woning en het levenswerk van de familie Brand in de as. Anderhalve week na de brand in Bleskensgraaf kunnen Jaap en Marina het nog steeds niet geloven. Toch zegt het stel vooral dankbaar te zijn, ondanks het verlies van hun huis: "De hulp die we krijgen is met geen pen te beschrijven."