"Het doel van de serie is om te laten zien hoe mooi onze stad is en hoe zuinig we daarop moeten zijn”, vertelt Den Heijer. In Vol Voor Dordt voert hij verschillende opdrachten uit op typische Dordtse plekken. “Het zijn allemaal plekken waar we als stad trots op zijn. De Grote Kerk is bijvoorbeeld perfect voor een challenge, maar ook FC en het Dordrechts Museum.”
Den Heijer voert de challenges niet alleen, maar samen met Beate van der Weide uit. Zij is influencer, model en ook deelnemer aan het nieuwe seizoen van de Bachelorette: een realityprogramma op Videoland, waarin een vrouwelijke single op zoek gaat naar haar droompartner. Net als Den Heijer komt Van der Weide uit Dordrecht. “Beate wilde graag iets terugdoen voor de stad. Tijdens een gezellige avond bedachten we dat we samen een serie konden maken, en dat idee hebben we uitgewerkt.”
Er staan inmiddels twee challenges online op het Instagram-account van Vol Voor Dordt. In een van de video’s is te hoe Van der Weide een nieuwe uitdaging voorstelt: wie staat er het snelst bovenop de toren van de Grote Kerk? Den Heijer, die naar eigen zeggen last heeft van hoogtevrees, gaat de strijd aan.
Van der Weide beklimt de toren op hoge hakken, omdat ze denkt dat ze daarmee alsnog sneller is dan Den Heijer. “Ik denk dat het helemaal niks word, maar heel veel succes”, zegt Den Heijer voordat ze van start gaan. Uiteindelijk blijkt Van der Weide gelijk te hebben: Den Heijer komt twaalf minuten later boven.
Het duo is van plan om minimaal tien uitdagingen aan te gaan. “De frikandel komt voorbij. Deze is natuurlijk in Dordrecht uitgevonden. Ook gaan we iets doen in de kinderfeestjes-sfeer, met bowlen. Voor iedereen herkenbaar van vroeger.” Verder staat FC Dordrecht op de planning. De rest houdt Den Heijer nog liever even voor zich. “Meer ga ik echt niet verklappen.”
De naam Vol Voor Dordt is ook de afkorting van Den Heijers politieke partij, de VVD. Dat is volgens hem toeval. “De hele precieze persoon zou er iets van de VVD in kunnen zien, maar voor mij staat Vol Voor Dordt voor meedoen met de mensen die iets bijdragen aan de stad. Dat zie je terug in de challenges.” Het duo is altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, dus iedereen met een idee kan deze insturen via hun
Instagram-account.Bekijk ook op ons YouTube-kanaal de reportage die wij maakten over de challengeserie.